Condusul unei motociclete inseamna libertate si adrenalina, dar aduce cu sine si necesitatea purtarii unei casti moto potrivite. O astfel de casca va asigura confort si protectie in timpul deplasarii, fiind menita sa reduca impactul provocat in cazul unui accident. In plus, nepurtarea unei casti in timpul conducerii motocicletei pe drumurile publice, este o contraventie sanctionata de codul rutier.
Top 6 cele mai bune casti moto
Casca motocicleta Caberg Riviera V3
-
- Include o viziera rezistenta la zgarieturi;
- Captuseala interioara poate fi detasata pentru a fi spalata;
- Prezinta functia bluetooth;
- Ofera o gama larga de culori;
- Are o viziera interioara cu protectie solara.
-
- Modelul de casca Open Face nu ofera cel mai ridicat grad de protectie.
De ce am ales Caberg Riviera V3
Casca de motocicleta sau scuter Caberg Riviera V3 are un design Open Face care protejeaza 3 sferturi din cap si vine impreuna cu doua viziere: una exterioara si una interioara de tip “ochelari de soare”. Cureaua pentru barbie va asigura o fixare eficienta si inlocuirea vizierei se poate face rapid, fara a fi nevoie de instrumente suplimentare.
Partea exterioara este din policarbonat, iar capsuseala este detasabila si lavabila. In plus, poti opta pentru o casca de motor alba, neagra sau cu diverse motive florale.
Casca integrala Shark Skwal Blank
-
- Captuseala este inlocuibila si lavabila;
- Prezinta LED-uri incorporate pentru un plus de siguranta;
- Este confectionata din materiale antialergice;
- Vizorul este rezistent la zgarieturi;
- Parasolarul ofera protectie solara UV380.
-
- Casca integrala nu prezinta posibilitatea ridicarii protectiei pentru barbie.
De ce am ales Shark Skwal Blank
Casca moto Shark este disponibila in doua culori: alb sau negru. Luminile LED instalate vor oferi mai multa vizibilitate asupra motociclistului pentru ceilalti participanti la trafic. Cu ajutorul cablului micro USB inclus in pachet, casca poate fi incarcata si lumina va fi functionala pentru 8 ore de luminare continua sau 16 ore cu o lumina pulsanta.
Ventilarea acestei casti moto Shark se face cu un sistem dinamic care are canale integrale, incorporate in carcasa. Captuseala este realizata din material hipoalergenic si este detasabila, pentru a putea fi inlocuita si spalata.
Casca Flip up Scorpion EXO 920 HI
-
- Interiorul este tratat antibacterian;
- Captuseala este detasabila si lavabila;
- Are ochelari de soare retractabili, integrati;
- Permite o buna circulare a aerului;
- Include un deflector de aer pentru prevenirea aburirii vizierei;
- Prezinta certificare de siguranta ECE 22.05.
-
- Greutatea aproximativa este de 1600 g, mai mare decat in cazul altor modele.
De ce am ales Scorpion EXO 920 HI
Casca moto flip up este prevazuta cu un sistem ELLIP-TEC care asigura o inchidere etansa pentru ghederul castii, mentinand astfel viziera la locul ei chiar si in cazul unui accident. Ventilatia performanta de la nivelul barbiei si al fruntii conduce aerul catre extractorul pozitionat in zona cefei.
Casca moto Scorpion include ochelari de soare retractabili, protectie pentru barbie si un sistem de inchidere micrometric pentru o deschidere rapida si o fixare precisa. In acelasi timp, certificarea ECE 22.05 confirma atingerea celor mai inalte standarde europene de siguranta.
Casca de motociclist integrala Shoei NXR
-
- Casca are un volum mic;
- Prezinta o forma aerodinamica;
- Nivelul de zgomot este redus la minim;
- Poti alege dintr-o varietate de culori;
- Este dotata cu plasa anti-insecte;
- Sistemul de aerisire este performant.
-
- Nu are ochelari de soare integrati.
De ce am ales Shoei NXR
Casca moto Shoei vine cu o gama larga de culori si marimi, avand totodata un design compact. Greutatea este redusa, forma este aerodinamica si are izolare fonica. Interiorul lavabil si detasabil ofera un confort deosebit datorita spumei de memorie, iar materialul folosit in confectionarea carcasei este fibra de sticla de inalta calitate.
Functia Breath Guard protejeaza impotriva aburirii vizierei, iar sistemul E.Q.R.S (Emergency Quick Release System) simplifica scoaterea castii in caz de urgenta. De asemenea, aceasta casca de motocicleta prezinta o serie de orificii de aerisire: 4 prize de aer si 6 extractoare de aer.
Casca motor Icon Airframe Profesionala
-
- Casca este lucrata manual din materiale compozite;
- Intruneste cele mai inalte standarde de siguranta din Europa si SUA;
- Prezinta un guler evazat pentru a reducere la minimum interactiunea dintre costum si casca;
- Interiorul are 5 piese separate pentru a facilita potrivirea cu fizionomia utilizatorului;
- Casca are o forma aerodinamica.
-
- Modelul de casca Full Face nu va permite o comunicare foarte buna cu casca pusa.
De ce am ales Icon Airframe Pro
Casca integrala Icon Airframe Pro atinge o serie de standarde de siguranta: DOT FMVSS 218 (SUA), ECE 22-05 (Europa), SAI AS1698 (Australia) si SG (Japonia). Captuseala este compusa din 5 piese reglabile, detasabile si usor de spalat. Totodata, deflectoarele de nas si barbie sunt detasabile. In plus, casca de motor prezinta viziera anti-aburire cu sistem de desprindere rapida a vizierei si sistem Prolock eficient de inchidere a acesteia.
Casca scuter Airoh HRT
-
- Realizată dintr-un termoplastic rezistent;
- Oferă protecție bună împotriva vântului;
- Dotat cu Bluetooth-Ready, Stop Wind și Pinlock;
- Oferă un vizor extra-larg și integrat.
-
- Disponibila doar pe negru.
De ce am ales casca Airoh HRT
Acesta cască pentru scooter, Airoh HRT, este conceput pentru a oferi o protecție maximă împotriva vântului. Îți va oferi siguranță, datorită termoplasticului care este rezistent și durabil. Casca nu vă va crea disconfort, din contra, este confortabilă și se fixează ușor pe cap. Oferă un vizor clar, extra-larg și integrat.
Este un accesoriu indispensabil pentru orice șofer de scuter/moped, care pe lângă utilitatea vehiculului se gândește și la siguranța proprie.
De ce am tinut cont
Tipul de casca pentru motor
Casti moto integrale
Modelul “Full Face” reprezinta o casca integrala si este cea mai populara alegere, in special in randul incepatorilor. Acest tip de casca reuseste sa acopere tot capul, ofera cel mai mare grad de protectie si este potrivit pentru persoanele care calatoresc frecvent cu viteza mare. In cazul celor mai multe variante, viziera poate fi ridicata, dar nu si protectia pentru barbie.
Casti moto Open Face
O casca Open Face ofera protectie pentru o treime din cap, lasand fata si barbia descoperite. Senzatia de libertate si campul de vizualizare sunt mai accentuate datorita unui astfel de model, dar nu este o varianta potrivita pentru temperaturi scazute sau viteza mare. In acelasi timp, partea din fata a capului nu va fi protejata in cazul unui accident, zgomotul nu va fi redus si utilizatorul va avea nevoie de ochelari de protectie sau o viziera integrata pentru a putea conduce confortabil.
Casti moto Flip up
O casca modulara este un compromis intre casca integrala si cea Open Face, acoperind toata fata, dar oferind totodata posibilitatea de a ridica atat viziera, cat si sectiunea care acopera barbia. Casca moto Flip-up are o greutate mai mare decat celelalte tipuri de casti, este mai putin compacta si devine inconfortabila la viteza mare, in cazul in care partea din fata este ridicata.
Casti moto chopper
Casca “Brain cup” (casca moto chopper) va reda cea mai puternica senzatie de libertate, dar protectia va fi limitata. Design-ul este minimalist, casca avand forma unei caciuli simple care acopera doar partea de sus a capului. In situatia unui accident, riscul producerii unor leziuni grave in zona capului si a gatului este mai ridicat decat in cazul celorlalte modele.
Casti Motocross/Enduro
Casca enduro este destinata pasionatilor de motocross, are un design dinamic, ofera protectie completa si include si un cozoroc alungit in partea din fata. De obicei, castile enduro nu sunt folosite in uzul conventional deoarece sunt voluminoase.
Protectie
O casca de motocicleta buna va proteja capul si gatul din cel putin patru puncte de vedere: anti-impact, anti-frecare, anti-penetrare si impotriva temperaturilor ridicate.
- Protectia fata de impact este cea mai importanta deoarece va reduce riscul leziunilor interne la nivelul cutiei craniene. In interior, casca trebuie sa fie prevazuta cu materiale care pot absorbi socul cat mai eficient: poliester, bureti, spuma cu memorie etc.
- O casca de motor lucioasa care are in exterior un material cu protectie anti-frecare va dispersa mai bine socul din timpul unui impact. Kevlarul este un mix din fibra de sticla si fibra de carbon, fiind potrivit pentru a oferi protectie ridicata anti-abraziune.
- Protectia anti-penetrare va opri obiectele mici care s-ar putea lovi de casca: bucati de sicla, pietricele, obiecte de pe carosabil etc.
Cea mai buna casca pentru motocicleta ofera protectie termica impotriva caldurii excesive, a temperaturilor scazute si chiar a focului, pentru o perioada de timp limitata.
Standard de siguranta
In functie de zona in care urmeaza a fi condusa motocicleta, casca pentru motor trebuie sa intruneasca anumite standarde de siguranta. In Europa, standardul ECE 22.05 este necesar, in timp ce in SUA, se cere standardul DOT FMVSS 218. Acestea, impreuna cu standardul international Snell M 2005, sunt considerate cele mai sigure standarde din lume.
In acelasi timp, in alte zone geografice, se impun standarde diferite: AS 1698 (Australia), JIS T8133 (Japonia), NBR 7471 (Brazilia), IS 4151 (India) si NZ 5430 (Noua Zeelanda).
Greutate si forma
Pentru un confort ridicat, este important ca materialele utilizate in confectionarea castii de protectie sa fie usoare (kevlar, fibra de carbon etc), o valoare medie de greutate fiind de 1 kg.
O casca cu forma aerodinamica va evita riscul de a deveni instabila la viteze mari (peste 100 km/h). Daca design-ul nu este aerodinamic, casca se va misca si va produce dificultati inclusiv din punct de vedere al vizibilitatii.
Ventilatie si izolare fonica
In cazul in care casca moto va fi purtata preponderent in oras, o ventilatie bine definita este importanta, mai ales in perioadele cu temperaturi ridicate. Pe de alta parte, daca motocicleta este folosita in mare parte pentru calatorii lungi, in afara orasului, este relevant ca spatiile de aerisire sa nu permita vantului sa patrunda.
Izolarea fonica este benefica deoarece va reduce zgomotul provocat de turatiile motorului, suieratul vantului sau alte sunete ambiante. In acelasi timp, este important sa poti auzi celelalte vehicule din trafic si semnalele sonore emise de ambulanta, politie sau pompieri.
Marime
Marimea castii de protectie este selectata in functie de marimea capului utilizatorului. Marimile care sunt cuprinse intre XXXS si XS vor fi, de obicei, recomandate copiilor. Pentru femei, castile S sau M sunt de cele mai multe ori potrivite. Totodata, exista si marimi mari: L, XL sau XXL. Pentru a face cea mai buna alegere, iti poti masura circumferinta capului si pot consulta un tabel marimi pentru casca moto.
Functii speciale
- O casca moto cu bluetooth iti ofera posibilitatea de a conecta casca la dispozitivele cu bluetooth;
- Sistemul intercom permite dialogul dintre sofer si pasager sau chiar conversatia cu alti motociclisti, inclusiv la viteze mari;
- O casca alba sau de culoare fluorescenta (galben, verde, portocaliu) va fi vizibila inclusiv noaptea si va aduce un plus de protectie utilizatorului;
- Un sistem de ventilatie special pentru dezaburirea vizierei este esential.
Intrebari frecvente
Ce este casca moto predator?
Casca moto Predator este un model oferit de firma ruseasca NLO Moto si poate fi personalizat pentru a avea un aspect similar cu un extraterestru din seria de filme “Predators”.
Cat costa casca moto AGV?
Pretul unei casti moto AGV poate varia intre 700 lei si 1700 lei, in functie de vechimea modelului, marime, sistemul de ventilatie integrat si functiile speciale oferite.
Pot purta ochelari de vedere cu casca pentru motocicleta?
Cei mai multi utilizatori de ochelari de vedere pot folosi orice casca moto. In plus, exista modele de casti care sunt cunoscute ca fiind potrivite pentru persoanele care au nevoie de ochelari de vedere: Shoei Excursion Neotec 2, Scorpion EXO-GT3000, HJC Solid Men’s CL-MAX 3 etc.
Webografie
In analiza noastra pentru a cauta cele mai bune casti moto, am folosit informatii din urmatoarele surse:
- https://www.nhtsa.gov/motorcycle-safety/choose-right-motorcycle-helmet
- https://www.gov.uk/motorcycle-helmet-law
- https://www.bikerandbike.co.uk/open-face-helmets-whats-risk/
- https://www.nidirect.gov.uk/articles/protective-clothing
- https://www.cpsc.gov/safety-education/safety-guides/sports-fitness-and-recreation-bicycles/which-helmet-which-activity
- https://crashstats.nhtsa.dot.gov/Api/Public/ViewPublication/812492
- https://www.cdc.gov/motorvehiclesafety/calculator/factsheet/mchelmet.html