Puncte Cheie
Trăim într-o a doua epocă de aur pentru jocurile pe console. Comunitățile active, instrumentele deschise pentru dezvoltatori și distribuția ușoară au reînviat multe sisteme care erau considerate moarte. Dacă există o companie care merită cele mai multe mulțumiri pentru readucerea pasiunii pentru jocurile pe console din anii ’80 și ’90 în semi-mainstream, aceasta este Analogue.
Analogue a început cu CMVS, o reluare obsesivă (și costisitoare) a iconicului Neo Geo. Apoi a venit Analogue Nt în 2014, care a adus jocurile NES în înaltă definiție în casele noastre. În 2017, Super Nt a făcut același lucru pentru jocurile SNES, apoi Mega Sg pentru Sega Genesis și, cel mai recent, Analogue Pocket, care suportă totul, de la Game Boy la Neo Geo Pocket, datorită unei serii de adaptoare.
Ultimul produs al Analogue este ceva diferit. În timp ce toate celelalte au trăit și au murit prin porturile lor de cartușe, noul Analogue Duo ne duce la următoarea generație de jocuri: optică. Da, Analogue a intrat în era multimedia cu această scrisoare de dragoste pentru una dintre cele mai iubite console din Japonia, o mașină care abia a făcut o impresie în restul lumii.
Analogue Duo – o nouă viață pentru TurboGrafx-16
Sistemul este TurboGrafx-16, cunoscut ca PC Engine pe piața sa natală din Japonia. Acesta a fost lansat acolo în 1987, devansând Sega Genesis cu doi ani și SNES cu trei. A devenit extrem de popular, depășind în vânzări Sega și ținând pasul cu Nintendo pentru cea mai mare parte a vieții sale. La sfârșitul perioadei sale, biblioteca sa oferea aproape 700 de jocuri.
Nu s-a descurcat atât de bine în SUA. TurboGrafx-16 nu a ajuns aici până în 1989, după ce Genesis a adus procesarea blast maselor. Nintendo și Sega s-au angajat curând într-un război de marketing de proporții epice. Modestul TurboGrafx-16 al NEC nu avea nicio șansă.
Nu a ajutat că nu era cu adevărat o consolă de 16 biți. Deși oferea suport pentru grafică de 16 biți, avea doar un procesor intern de 8 biți, așa că nu putea să se măsoare cu puterea competiției. Nici add-on-ul CD-ROM nu a ajutat. Deși a ajuns pe piață cu ani înainte de Sega CD, add-on-ul Genesis a inclus un procesor suplimentar pentru a oferi un gust timpuriu de procesare 3D. Unitatea TurboGrafx era doar aceea: o unitate optică.
Sistemul a luptat în SUA pentru câțiva ani înainte ca NEC să tragă mufa în 1994. În Japonia, noi jocuri au lovit sistemul până în 1999, ceea ce înseamnă că chiar și cei mai înrăiți entuziaști din SUA au ratat majoritatea celor mai bune titluri PC Engine.
Și, deoarece Analogue Duo poate reda jocuri importate la fel de ușor ca pe cele locale, este o scuză excelentă pentru a explora mai adânc această bibliotecă.

