Puncte Cheie
TikTok lansează avataruri digitale create de AI
TikTok a dezvăluit recent că lucrează la avataruri generate de AI pe care advertiserii le pot utiliza pentru a-și vinde produsele pe platformă.
Acum, compania a făcut publice aceste planuri, anunțând noile „avataruri digitale” create de AI pe care le va oferi creatorilor și brandurilor pe aplicație.
Conform TikTok, personajele AI sunt menite să faciliteze creatorilor și afacerilor crearea de conținut de brand care are totuși un „sentiment uman”, dar fără timpul și resursele care ar fi necesare pentru realizarea unui anunț tipic foarte produs și editat.
Tipuri de avataruri
TikTok începe cu două tipuri de avataruri: avataruri de stoc bazate pe actori plătiți și avataruri personalizate bazate pe creatori existenți și purtători de cuvânt ai brandului.
Aceste avataruri vor apărea în videoclipurile TikTok care promovează produse și pot fi personalizate pentru a vorbi diferite limbi, în funcție de publicul țintă.
Compania susține că noua caracteristică arată cum AI-ul generativ poate ajuta creatorii să ajungă la și mai mulți oameni pe platforma sa (și, presupunem, să genereze mai multe venituri din publicitate pentru companie).
Însă, după ce am văzut câteva exemple de acest gen, nu sunt prea entuziasmat de ideea ca o mulțime de creatori generați de AI să preia fluxul meu For You.
Luăm exemplul de mai sus al unui avatar personalizat împărtășit de TikTok.
Persona digitală pare să fie bazată pe executiva TikTok, Adrienne Lahens.
Însă, deși avatarul îi seamănă, stilul de vorbire și mișcările nu sunt… chiar în regulă.
Dacă te uiți cu atenție, vei observa o ușoară mișcare bruscă a capului și a mâinilor care dă impresia de M3GAN.
Și, vorbind de roboți înfricoșători, este ceva extrem de neliniștitor la ochii AI Adrienne.
Am discutat cu Lahens înainte și pot confirma că vorbește mult mai cald și natural decât avatarul său AI.
Chiar și fotografia de profil a unui avatar AI bazat pe creatorul O’Neil Thomas de la începutul acestui articol are o privire fixă de 1.000 de metri care nu pare să reprezinte personalitatea reală a lui Thomas.
TikTok este departe de a fi prima companie care experimentează cu AI „realist” și ajunge cu ceva care pare puțin inconfortabil, chiar dacă nu poți pune degetul exact pe ceea ce este.
Cel puțin, regulile proprii ale companiei cer ca acest tip de conținut să primească dezvăluiri proeminente.
Și poate că noile avataruri vor ajuta creatorii să vândă mai multe gadgeturi TikTok Shop sau alte produse presupus „virale”.
Sper doar ca TikTok să poată face ceva pentru a face ca acei ochi generați de AI să pară un pic mai puțin înfricoșători.
