Puncte Cheie
McDonald’s renunță la testul de comenzi AI la drive-thru
McDonald’s a oprit un test de doi ani al sistemului de comenzi la drive-thru alimentat prin inteligență artificială.
Acesta folosea tehnologia IBM în peste 100 de restaurante, dar va renunța la aceste sisteme în toate locațiile până la sfârșitul lunii iulie.
Astfel, clienții vor reveni la plasarea comenzilor cu un om, nu cu un computer.
Finalul parteneriatului cu IBM
Ca parte a acestei decizii, McDonald’s își încheie parteneriatul pentru preluarea automată a comenzilor (AOT) cu IBM.
Însă, McDonald’s ar putea lua în considerare alți parteneri potențiali pentru viitoarele eforturi AOT.
„Deși au existat succese până în prezent, credem că există o oportunitate de a explora mai larg soluțiile de comandă vocală”, a declarat Mason Smoot, directorul de restaurant pentru McDonald’s USA, într-un e-mail trimis francizelor.
Smoot a adăugat că compania va examina alte opțiuni și va lua „o decizie informată asupra unei viitoare soluții de comandă vocală până la sfârșitul anului”.
A mai menționat că „IBM ne-a dat încredere că o soluție de comandă vocală pentru drive-thru va face parte din viitorul restaurantului nostru”.
Scopul testului era de a determina dacă AOT poate accelera serviciul și poate simplifica operațiunile.
Prin automatizarea comenzilor la drive-thru, companiile speră să elimine nevoia de a avea un membru al personalului care să preia aceste comenzi și să reducă numărul de lucrători necesari pentru operarea unui restaurant sau să redeployeze resursele către alte zone ale afacerii.
IBM va continua să alimenteze alte sisteme McDonald’s și este în discuții cu alte lanțuri de fast-food în legătură cu utilizarea tehnologiei sale AOT.
Hardee’s, Carl’s Jr., Krystal, Wendy’s, Dunkin și Taco Johns testează deja sau folosesc o astfel de tehnologie la locațiile lor de drive-thru.

