Pe scurt
- Compania Meta va începe să oblige afacerile și influencerii să acopere costul unei taxe de 30% pe care Apple o percepe atunci când aceștia plătesc pentru promovarea postărilor pe aplicațiile iOS Facebook și Instagram.
- Începând de la sfârșitul acestei luni în SUA și în alte piețe mai târziu în acest an, Apple va prelua facturarea postărilor promovate prin intermediul aplicațiilor.
- Meta susține că nu are altă opțiune decât să se conformeze regulilor Apple sau să elimine funcția de promovare a postărilor din aplicațiile sale iOS.
Costuri adiționale pentru promovarea postărilor
Meta a anunțat că va începe să transfere costurile unei taxe de 30% pe care Apple o percepe către afaceri și influenceri atunci când aceștia plătesc pentru promovarea postărilor pe aplicațiile iOS Facebook și Instagram. În 2022, Apple și-a actualizat politica App Store pentru a aplica o reducere de 30% pe care o face din achizițiile digitale către postările promovate, afirmând că acestea erau practic achiziții în aplicație. Acum, Meta își transferă acest cost suplimentar către advertiseri.
Începând de la sfârșitul acestei luni în SUA și în alte piețe mai târziu în acest an, Apple va prelua facturarea postărilor promovate prin intermediul aplicațiilor. Atunci când taxa de 30% devine aplicabilă, va fi mai costisitor pentru advertiseri să plătească pentru postările promovate pe aplicațiile iOS Instagram și Facebook. Ei pot ocoli taxa Apple prin utilizarea versiunii mobile sau desktop.
Opțiuni limitate pentru Meta
Meta afirmă că nu are altă opțiune decât să se conformeze regulilor Apple sau să elimine funcția de promovare a postărilor din aplicațiile sale iOS. „Nu dorim să eliminăm posibilitatea de a promova postările, deoarece acest lucru ar afecta afacerile mici, făcând funcția mai puțin descoperabilă și le-ar putea lipsi de un mod valoros de a-și promova afacerea”, a scris compania într-o postare pe blog.
Cei care nu se deranjează să plătească în plus pentru a promova postările prin intermediul aplicațiilor iOS vor avea nevoie să treacă printr-un proces de plată diferit. Ei vor trebui să adauge fonduri preplătite în contul lor și să plătească pentru postările promovate înainte de a le publica, în loc de după ce acestea sunt difuzate.
Taxe de serviciu și alternative
Dacă advertiserii adaugă fonduri preplătite prin intermediul aplicațiilor iOS Facebook sau Instagram, aceștia vor fi supuși taxei de serviciu de 30% a Apple. Alternativ, aceștia pot adăuga fonduri în contul lor Meta pe desktop sau pe web mobil. În acest fel, spune Meta, ei pot utiliza fondurile pentru a promova postările „din orice instrument, inclusiv din aplicațiile iOS Instagram sau Facebook, fără a suporta taxe”.

