Puncte Cheie
Metaphor: ReFantazio, un nou titlu de la Studio Zero
Metaphor: ReFantazio a fost anunțat pentru prima dată în 2017 sub numele de Project re Fantasy.
De atunci, Atlus a schimbat numele în Metaphor și a dezvoltat un JRPG de fantezie.
După o demonstrație la Summer Game Fest, jocul a stârnit un interes considerabil.
ReFantazio este primul titlu original dezvoltat de Studio Zero, o divizie nouă a Atlus, condusă de Katsura Hashino.
Hashino, directorul jocurilor Persona 3, 4 și 5, este responsabil pentru pivotarea seriei Persona către elemente de simulare socială.
După finalizarea Persona 5, Hashino a părăsit P-Studio pentru a lucra la titluri noi, nelegate de seriile Shin Megami Tensei și Persona ale Atlus.
ReFantazio reprezintă o mare schimbare pentru Atlus și Hashino, care sunt mai cunoscuți pentru fantezia urbană decât pentru vrăjitori și elfi.
Povestea jocului se desfășoară în Regatul Unit al Euchronia, unde regele a fost asasinat și locuitorii trebuie să aleagă un nou conducător.
Euchronia este casa a opt „triburi” și eroul nostru încearcă să le reunească.
Acțiunea jocului se desfășoară pe parcursul a șase luni, în care jucătorul călătorește prin Euchronia, încercând să obțină sprijin pentru intrarea sa în turneul regal.
Fiecare oraș din joc are o tavernă, un centru de recrutare, diverse magazine și o hană.
Finalizarea questurilor și împrietenirea cu diverse personaje pe parcursul jocului va câștiga susținători printre diferitele triburi, ceea ce este esențial pentru povestea și lupta din joc.
ReFantazio include un sistem de luptă turn-based, cu diferite tipuri de atacuri fizice și magice, efecte de statut și afecțiuni.
Există, de asemenea, un element tactic în compoziția echipei, cu un rând din față și unul din spate care joacă un rol în luptă, precum și mișcări de sinteză care permit combinarea arhetipurilor echipelor pentru atacuri mai puternice.
Un alt aspect interesant al jocului este sistemul de luptă rapid, care permite jucătorilor să evite luptele turn-based atunci când se confruntă cu inamici de nivel inferior.
Pentru inamicii mai puternici, jucătorii pot folosi sistemul Fast pentru a-și avantaja echipa, dar dacă nu reușesc să se angajeze corect, pot începe lupta turn-based în dezavantaj.
ReFantazio vine cu o interfață de utilizator și un sistem de meniu frumos, intuitiv și rafinat.
Acțiunile simple sunt atribuite unui buton pe controller, ceea ce înseamnă mai puțin timp petrecut în meniuri.
Ultima secțiune a demonstrației a început în interiorul Gauntlet Runner, un spațiu claustrofobic, dar plin de activități.
Similar cu Persona, jocul se desfășoară pe o perioadă fixă, ceea ce înseamnă că jucătorii trebuie să decidă cum să își petreacă cel mai bine timpul în fiecare zi.
ReFantazio se simte ca un moment de autor pentru Hashino, care, după succesul mondial al Persona 5, pare să fi primit un cec în alb.
Deși există elemente împrumutate din aproape fiecare RPG Atlus la care vă puteți gândi, totul a fost remixed și rafinat.
Metaphor: ReFantazio va fi lansat pe PC, PlayStation 4 și 5, și consolele Xbox Series pe 11 octombrie.

