Puncte Cheie
Netflix schimbă strategia de raportare
Netflix a anunțat joi că va înceta să mai dezvăluie numărul de persoane care s-au înscris pentru serviciul său, precum și veniturile pe care le generează de la fiecare abonat, începând de anul viitor.
În schimb, compania va pune accent pe evidențierea creșterii veniturilor și a timpului petrecut pe platforma sa.
Compania a explicat această decizie într-o scrisoare către acționari.
„În primele noastre zile, când aveam puține venituri sau profit, creșterea numărului de membri era un indicator puternic al potențialului nostru viitor”, a spus compania.
„Dar acum generăm profit și flux de numerar liber foarte substanțial”.
Netflix a dezvăluit că serviciul a adăugat 9.33 milioane de abonați în ultimele câteva luni, aducând numărul total de gospodării care plătesc la nivel mondial la aproape 270 de milioane.
În ciuda deciziei sale de a înceta raportarea numărului de utilizatori în fiecare trimestru, Netflix a declarat că compania va „anunța marile repere ale abonaților pe măsură ce le atingem”, ceea ce înseamnă că probabil vom auzi despre asta când va depăși 300 de milioane.
Netflix estimează că mai mult de jumătate de miliard de oameni din întreaga lume se uită la emisiuni TV și filme prin serviciul său, o audiență pe care acum încearcă să o exploateze și mai mult prin noi niveluri de prețuri, o represiune împotriva împărtășirii parolelor și afișarea de reclame.
În ultimii ani, a adăugat constant jocuri precum trilogia Grand Theft Auto, Hades, Dead Cells, Braid și multe altele, în catalogul său.
Metricile abonaților sunt un semnal important pentru Wall Street, deoarece arată cât de repede crește o companie.
Dar decizia Netflix de a înceta raportarea acestora este ceva ce am văzut și de la alte companii înainte.
În februarie, Meta a anunțat că nu va mai dezvălui numărul de utilizatori zilnici și lunari ai Facebook în fiecare trimestru, ci doar câți oameni folosesc în mod colectiv Facebook, WhatsApp, Messenger și Instagram.
În 2018, și Apple a încetat să raporteze numărul de iPhone-uri, iPad-uri și Mac-uri vândute în fiecare trimestru, alegând să se concentreze, în schimb, pe cât de mulți bani a făcut în fiecare categorie.

