Puncte Cheie
Microsoft a decis să lanseze Call of Duty pe Game Pass
Conform unor rapoarte recente, executivii Microsoft au discutat mult timp dacă să pună noile jocuri Call of Duty pe Game Pass încă din prima zi (adică în ziua lansării lor).
Se pare că aceasta este o decizie pe care ar fi trebuit să o ia înainte de a cheltui 68,7 miliarde de dolari pentru a cumpăra Activision Blizzard, editorul Call of Duty.
Însă, potrivit Wall Street Journal, compania a luat într-un final o decizie.
Următorul titlu Call of Duty va fi adus direct pe Game Pass când va fi lansat mai târziu în acest an.
Impactul deciziei
Decizia ar putea însemna că Microsoft va renunța la sute de milioane de dolari din vânzările de jocuri, având în vedere că fiecare lansare anuală Call of Duty este unul dintre cele mai bine vândute titluri ale anului respectiv.
Însă, compania a avut dificultăți în a crește semnificativ numărul de abonamente Game Pass în ultima vreme.
Adăugarea unui nou titlu Call of Duty va atrage cu siguranță noi membri.
Microsoft va continua să facă foarte mulți bani din achizițiile în joc, vânzările pe alte platforme și de la cei care preferă să cumpere jocuri direct pe Xbox.
Există întotdeauna posibilitatea ca Microsoft să crească prețul Game Pass pentru a compensa o parte din veniturile pe care le va pierde probabil din vânzările mai mici ale următorului titlu Call of Duty pe Xbox și PC.
Strategia Microsoft
Înainte ca Microsoft să o cumpere, Activision a evitat în mare parte ideea de a-și pune jocurile pe servicii de abonament.
Titlurile Call of Duty au fost disponibile pe PlayStation Plus în trecut, dar de obicei aceasta se întâmplă cu ani după ce jocurile au fost lansate inițial.
După achiziționarea Activision Blizzard de către Microsoft la sfârșitul anului trecut, compania a declarat că va dura ceva timp până când jocurile editorului vor începe să apară pe Game Pass.
În prezent, doar Diablo IV s-a alăturat serviciului.
Prezența unui joc Call of Duty nou pe un serviciu de abonament încă din prima zi reprezintă o schimbare majoră de strategie, deși este una care se aliniază cu comentariile recente ale CEO-ului Microsoft Gaming, Phil Spencer.
Vom afla probabil mai multe despre planurile Microsoft pentru Call of Duty și alte jocuri Activision când vine vorba de Game Pass la prezentarea anuală a companiei pe 9 iunie.

